Featured

Перспективи налагодження логістики з Польщею

Проблеми та перспективи налагодження логістики з Польщею в умовах війни обговорили учасники конференції "Україна-Польща: логістичні питання в умовах війни. Організаторами заходу з української сторони виступила Торгово-промислова палата України, з польської сторони - Закордонне торговельне бюро у м. Києві Польської Агенції Інвестицій і Торгівлі, захід пройшов під патронатом Посольства Республіки Польща в Україні. Партнером конференції стала компанія «Контейнери України». Учасниками конференції були представники урядових структур Польщі, Міністерство інфраструктури України, АТ «Українська залізниця», Комітет підприємців сфери автотранспорту та логістики при ТПП України, Асоціація міжнародних автомобільних перевізників України, державні й приватні логістичних компаній Польщі. Мета проведення онлайн конференції - пошук можливостей для збільшення вантажопотоку через пункти пропуску з Республікою Польща залізничним та автомобільним транспортом.


Довідково: Внаслідок військових дій було заблоковано майже усі потоки експорту від південних портів України в об’ємі 55 млн тонн у рік, крім портів устя Дунаю, спроможність яких 6-10 млн тонн на рік. Тому доведеться переорієнтовувати логістичну інфраструктуру до західних сухопутних кордонів України й вирішувати низку проблем. До війни через західні кордони України здійснювалося понад 20% сукупного товарного експорту. Зараз ми можемо говорити про переорієнтацію логістичних ланцюгів на суходіл, в загальному до 70%. У зв’язку з таким навантаженням, на сьогодні черги становлять від 3 до 25 км на певних ділянках кордону і розв'язання цієї проблеми є важливим на рівні всієї держави.
Доповідачі виокремили наступні «вузькі місця» під час проходження вантажів через пункти пропуску з Польщею:
Залізничним транспортом:
-відсутність на кордоні елеваторів для зернових та наливних станцій для олії;
-невідповідність колісних пар вагонів в ЄС і в Україні;
-тривала процедура фітосанітарного контролю для транзитних вантажів;
-недостатня кількість спеціалізованих вагонів та цистерн.
Автомобільним транспортом:
низька пропускна спроможність пунктів пропусків;
-тривала процедура фітосанітарного контролю автомобілів зерновозів;
-брак водіїв міжнародних перевезень;
-величезні черги з вантажівок у пунктах пропуску.
Вищезазначені проблеми значною мірою збільшують вартість та тривалість експортних постачання товарів, що своєю чергою знижує конкурентоздатність товарів з України.
Учасники заходу висловили свої пропозиції щодо збільшення залізничних вантажоперевезень через західний кордон України, а саме: спільно з Польщею вирішити технічні та організаційні проблеми – відмінності у митних правилах, використання різних стандартів колій, пошук вільного рухомого складу.
Ліквідацію вузьких місць на західному кордоні та покращення логістики на напрямку Україна-Польща планується шляхом:
◾️ реконструкції інфраструктури наявних пунктів пропуску (включно з під`їзними дорогами та розбудовую комерційних логістичних центрів з елеваторами та наливними резервуарами)
◾️ побудови нових пунктів
◾️ запровадження спільного прикордонно-митного контролю з державами-сусідами на західному кордоні. покриття ризиків для судноплавних та залізничних перевізників.